پایان نامه بررسی پرتفوی ساخته شده توسط سیستم خبره، بازده بالاتر از متوسط بازدهی بازار

پایان نامه های رشته مدیریت

دانلود پایان نامه های رشته مدیریت بازرگانی دولتی صنعتی و...

به وبلاگ من خوش آمدید

:: رام رایگان گوشی های هواوی
:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایان نامه های رشته مدیریت و آدرس management-thesis.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه بررسی پرتفوی ساخته شده توسط سیستم خبره، بازده بالاتر از متوسط بازدهی بازار

تجزیه و تحلیل اوراق بهادار

این مرحله اولین قسمت فرآیند تصمیم­گیری سرمایه­گذاری است و شامل ارزشیابی و تجزیه و تحلیل اوراق بهادار به صورت جداگانه است که به آن تجزیه و تحلیل اوراق بهادار گفته می­شود. تجزیه و تحلیل گران حرفه­ای اوراق بهادار، معمولاً توسط مؤسسات سرمایه­گذاری به کار گرفته می­شوند. البته میلیون­ها نفر به صورت غیر­حرفه­ای در خصوص سرمایه­گذاری انفرادی به تجزیه و تحلیل می­پردازند. ارزشیابی اوراق بهادار کار وقت­گیر و دشواری است. برای این کار ابتدا باید ویژگی­های اوراق بهادار مختلف و عوامل تأثیر­گذار بر آن­ها را شناسایی کرد. در مرحلۀ بعد به منظور برآورد و تخمین قیمت یا ارزش این اوراق بهادار باید یک مدل ارزشیابی را به کار گرفت. ارزش اوراق بهادار تابعی است از بازده­های مورد انتظار آتی اوراق بهادار و ریسک آن. هر یک از این دو پارامتر (بازده مورد انتظار و ریسک) باید برآورده شده، سپس با هم در مدل آورده شود. فرآیند ارزشیابی اوراق قرضه معمولاًُ آسان­تر است برای این­که بازده آن مشخص است و ریسک آن را می­توان از طریق داده­ها و اطلاعات موجود برآورد کرد. با این حال این به آن معنا نیست که تمامی مسائل مربوط به تجزیه و تحلیل اوراق قرضه به آسانی قابل حل است. نرخ بهره اولین عاملی است که بر قیمت اوراق قرضه تأثیر می­گذارد، با این حال کسی نمی­تواند به طور ثابت تغییرات این نرخ را پیش­بینی کند. فرآیند ارزشیابی سهام عادی پیچیده­تر از اوراق قرضه است. برای این که در این حالت سرمایه­گذار با کل اقتصاد، صنعت مربوطه و شرکت خاص سرو کار دارد. در فرآیند ارزشیابی سهام عادی هم بازده مورد انتظار و هم ریسک آن باید برآورده شود.

 

۲-۱-۵-۲ مدیریت پرتفوی

دومین جزء مهم فرآیند تصمیم­گیری مدیریت پرتفوی است. بعد از اینکه اوراق بهادار مورد ارزشیابی قرار گرفتند بایستی یک پرتفوی (مجموعه سرمایه­گذاری) انتخاب شود. مفاهیم مربوط به چرایی و چگونگی ایجاد پرتفوی شناخته شده­است. بسیاری از کارهایی که در این زمینه صورت می­گیرد در اشکال ریاضی و آمار هستند. ریاضیات و آمار نقش مهمی در مطالعات سرمایه­­گذار ایفا می­کنند. یک سرمایه­گذار موفق و هوشیار همیشه به دنبال اصلاح پرتفوی خود است. این کار باعث مطرح شدن سؤالات مهمی می­شود. اگر سرمایه­گذار یک استراتژی فعالانه­ای را در پیش بگیرد در آن زمان بحث کارایی بازار مطرح می­شود. اگر قیمت­ها به سرعت و به طور کامل منعکس کنندۀ اطلاعات باشد در آن حالت سرمایه­گذاران باید در خصوص نحوۀ تأثیر آن بر تصمیمات خرید و فروش بررسی­های لازم را انجام دهند. حتی اگر سرمایه گذاران یک استراتژی منفعلانه­ای را در پیش بگیرند باز هم باید در خصوص سؤالاتی از قبیل مالیات­ها، هزینۀ انتقال، نگهداری سطح مطلوب ریسک و سایر موارد، بررسی­های لازم را انجام دهند. سرانجام این که همۀ سرمایه گذاران تمایل دارند بدانند چگونه پرتفوی خود را به نحو احسن مدیریت کنند (جونز، ۱۳۹۱، ۲۰-۲۱).

 

 

 

 

۲-۱-۶ مدل مارکویتز

در سال ۱۹۵۰ هری مارکویتز مدل اساسی پرتفوی را ارائه کرد که مبنایی برای تئوری مدرن پرتفوی قرار گرفت. قبل از مارکویتز سرمایه­گذاران با مفاهیم ریسک و بازده آشنا بودند. اگرچه آن ها با مفهوم ریسک آشنا بودند ولی معمولاً نمی­توانستند آن را اندازه­گیری کنند. سرمایه­گذاران از قبل می­دانستند که ایجاد تنوع مناسبت است و نباید همۀ تخم­مرغ­هایشان را در یک سبد بگذارند. با این حال، مارکویتز اولین کسی بود که مفهوم پرتفوی و ایجاد تنوع را به صورت روش علمی بیان کرد. او به صورت کمی نشان داد که چرا و چگونه تنوع سازی پرتفوی می­تواند باهث کاهش ریسک پرتفوی (مجموعه سرمایه­گذاری) یک سرمایه­گذار شود. چرا ایجاد تنوع در سرمایه­گذاری برای سرمایه­گذاران مهم است؟ می­توان گفت که قانون شماره یک مدیریت پرتفوی ایجاد تنوع است. از آنجا که سرمایه­گذاران نسبت به آینده مطمئن نیستند باید برای کاهش ریسک دست به ایجاد تنوع در سرمایه­گذاری خود بزنند. به عبارت دیگر تشکیل یک پرتفوی متنوع، میزان ریسک را تا حد زیادی کاهش می­دهد. به عنوان مثال در بحران اقتصادی سال ۱۹۸۷ آمریکا، فقط کم تر از ۵ درصد صندوق­های مشترک سرمایه­گذاری (که اقدام به تشکیل پرتفوی می کردند) با ضرر و زیان مواجه شدند. مارکویتز درصدد برآمد تا روش­ها و ایده­های موجود را در قالب یک چارچوب رسمی سازماندهی کرده و به این سؤال اساسی پاسخ دهد: آیا ریسک پرتفوی با مجموع ریسک اوراق بهادار منفرد که روی هم پرتفوی را تشکیل می دهند برابر است؟ مارکویتز با ارائۀ روش اندازه­گیری ریسک پرتفوی به محاسبۀ ریسک و بازده مورد انتظار پرتفوی پرداخت. مدل او بر مبنای بازده مورد انتظار و ویژگی­های ریسک اوراق بهادار که چارچوب تئوریکی برای تجزیه و تحلیل گزینه­

 متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

متن کامل



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مدیر سایت در چهار شنبه 13 مرداد 1395

مطالب پیشین
:: ظهور طعم ها در آشپزی
:: تعاریف سرمایه فکری
:: پایان نامه مدیریت : بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک
:: پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
:: ضرورت توجه به کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت با موضوع انواع پرداخت های الکترونیکی
:: تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران
:: راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : بانکداری الکترونیک
:: تعریف خدمت
:: منابع پایان نامه و مقاله در مورد ارزیابی کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت در مورد استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی
:: پایان نامه تعریف هتل
:: پایان نامه مدیریت : عوامل موثر بر انتظارات مشتریان
:: پایان نامه : تعریف مشتری
:: فایل پایان نامه : کیفیت خدمات و رضایت مشتری ، دوقلوهای به هم چسبیده
:: پایان نامه مدیریت : رابطه بین رضایت و کیفیت
:: دانلود مقاله و پایان نامه : تاریخچه کیفیت :
:: پایان نامه مدیریت : مدیریت تکنولوژی مدیریت انتخاب، اکتساب، به کارگیری، توسعه و اشاعه تکنولوژی ها
:: پایان نامه مدیریت درباره : ویژگی های کارت امتیازی متوازن


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by management-thesis