پایان نامه بررسی روش حادثه سنجی با تمرکز بر اعلام اخبار مربوط به DPS و EPS

پایان نامه های رشته مدیریت

دانلود پایان نامه های رشته مدیریت بازرگانی دولتی صنعتی و...

به وبلاگ من خوش آمدید

:: رام رایگان گوشی های هواوی
:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایان نامه های رشته مدیریت و آدرس management-thesis.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








پایان نامه بررسی روش حادثه سنجی با تمرکز بر اعلام اخبار مربوط به DPS و EPS

چکیده:

 مطالعه حجم معاملات و تاثیر آن بر قیمت سهم مورد علاقه محققان بوده و تحقیقات قابل توجهی در باره حجم معاملات بیشتر در کشورهای خارجی از دهه 1950 تا کنون انجام شده است. سرمایه­گذاران برای خرید یا فروش سهم شرکت‌ها از اطلاعات مختلفی در تصمیم‌گیری خود استفاده می‌کنند. آنها به اطلاعاتی همچون سودآوری شرکت، میزان نقدینگی شرکت، عامل مدیریت و … توجه می­نمایند و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، سهم مورد نظر را معامله می­نمایند و به این ترتیب حجم معاملات یک سهم معین در بازار رقم می‌خورد. تا وقتی که بازار از منظر اطلاعاتی متقارن باشد و معامله‌گران از اطلاعات مشابهی برخوردار باشند می‌توان ادعا کرد که حجم معاملات سهم شرکت‌‌ها و قیمت معاملاتی آنها در وضعیت تعادلی باقی می‌ماند. اما در صورتی که برخی از معامله‌گران به اطلاعات خاصی دسترسی داشته باشند که دیگر معامله‌گران از آن بی اطلاعند، آنگاه می‌توان انتظار داشت که حجم معاملات سهم به دلیل اقدام این گروه از حد تعادلی خود خارج شده و باعث افزایش حجم معامله سهم به صورت غیرعادیگردد.

تحقیق حاضر با استفاده از حجم فوق العاده و بازده تجمعی در 42 شرکت بورسی از سال 1384 تا پایان سال 1390 به بررسی محتوای اطلاعاتی حجم معاملات می­پردازد. که در این تحقیق از روش حادثه سنجی با تمرکز بر اعلام اخبار مربوط به DPS و EPS و اعلام تاریخ مجمع استفاده شده است. نمودار ترسیمی بازده تجمعی غیرعادی بعد از حادثه می­تواند بیانگر این موضوع باشد که حجم دارای محتوای اطلاعاتی است و می­تواند بر بازار اثرگذار باشد. از آنجا که محدودیت نوسان قیمت بر معاملات سهم شرکت­ها حاکم است و همچنین بورس اوراق بهادار تهران در سطح ضعیف و نیمه قوی ناکارا است می­تواند باعث تاخیر در واکنش بازار به حجم فوق العاده و نوسانات در بازده پس از روزهای حادثه باشد.

واژه‌های کلیدی:

حجم معامله، شاخص کل، بازده­ی سهم، حجم فوق العاده، بازده­ی تجمعی.

 1-1) مقدمه:

با توجه به تحولاتی که در جهان امروز رخ داده، بسترسازی خصوصاً در کشورهای در حال توسعه که با تهدیدات عدیده‌ای روبرو می‌باشند، مستلزم وجود بازاری است که به طور نسبی از کارایی لازم برخوردار باشد، بازاری که توانایی جذب افراد سرمایه‌گذار را داشته و قیمت‌های اوراق بهادار آن نیز منعکس کننده همه اطلاعات واقعی باشند بنحوی که کسی نتواند با دسترسی به اطلاعات خاص از بازار سرمایه سوء استفاده نماید.

در بورس اوراق بهادار تهران روزانه تعداد زیادی سهام و اوراق بهادار معامله می‌شوند و طی آن قیمت‌های آنها دچار نوسان می‌شود. لذا یکی از مهمترین موضوعات برای بررسی و کشف الگوها و قواعد حاکم بر بازار نحوه­ی قیمت‌گذاری اوراق بهادار مورد معامله است. اکثر مطالعات انجام شده در زمینه بورس به مباحث مالی و حسابداری پرداخته‌اند و کمتر به شرایط بازار و نحوه توزیع حجم معاملات توجه شده است. در این تحقیق سعی می‌شود به تاثیراتی که حجم معاملات می‌تواند بر قیمت و بازده سهام در بورس اوراق بهادار بگذارد بپردازیم و توجه بیشتری به شرایط بازار داشته باشیم. 

  • بیان مساله:

بازار سرمایه یکی از بازارهای موجود در اقتصاد هر کشوری می­باشد. شکوفایی بازار سرمایه موجب رشد اقتصادی کشور می­گردد. مهمترین کالای بازار سرمایه، سرمایه است. بازار سرمایه به مثابه پل ارتباطی بین پس­انداز کنندگان و سرمایه­گذاران، نیازمند وجوه است. در صورتی که ساز و کارهای بازار سرمایه به صورت کارا بیان شود، نه تنها وجوه سرگردان مردم را به سرمایه گذاریهای مولد تبدیل می سازد و رشد اقتصادی کشور را فراهم می نماید، بلکه موجب تخصیص بهینه وجوه مذکور نیز می­گردد.

سرمایه­گذاران اعضای اصلی بازار سرمایه را تشکیل می­دهند که شامل سرمایه­گذاران حقیقی و سرمایه­گذاران حقوقی می باشند. سرمایه­گذاران در این بازار، سود سرمایه (تفاوت قیمت خرید و فروش سهام) و سود سهام پرداختنی شرکتها را به عنوان بازده به دست می­آورند. از مهمترین مواردی را که سرمایه­گذاران مورد توجه قرار می­دهند می­توان به قیمت سهام اشاره کرد که قیمت تحت تاثیر موارد مختلفی قرار دارد، یکی از عوامل که تاثیر مستقیم بر قیمت دارد، شرایط بازار سرمایه می­باشد.

سرمایه­گذاران در بازار سرمایه را از نظر خرید و مبادله سهام می توان به سه گروه تقسیم نمود:

گروه اول، سرمایه­گذاران برای خرید سهم به اطلاعات اولیه یعنی همان اطلاعات سطح شرکت برای مثال سودآوری شرکت، میزان نقدینگی شرکت،عامل مدیریت و… توجه می نمایند و با توجه به این اطلاعات و تجزیه وتحلیل این اطلاعات، سهم موردنظر را خریداری می نمایند تا بتوانند به بازده مناسبی دست پیدا کنند. با خرید این دسته ازسرمایه­گذاران میزان حجم معامله شده درسهم افزایش می یابد.

گروه دوم ، سرمایه­گذاران در سهم کمتر به اطلاعات اولیه توجه نموده و بیشتر به اطلاعاتی در خصوص شرایط بازار توجه دارند و وقتی مشاهده می­نمایند که حجم معامله سهم شرکتی افزایش پیدا کرده جهت کسب بازده از طریق افزایش قیمت سهم، آن سهم را خریداری می­کنند. با خرید سهم توسط سرمایه­گذاران جدید، حجم معامله در سهم مورد نظر افزایش می­یابد، که این افزایش حجم ممکن است موجب افزایش قیمت شود.

گروه سوم، سرمایه­گذاران گروهی هستند که به اطلاعات اولیه سهام توجه ندارند و با توجه به بالا رفتن حجم معامله در سهم (به دلیل خرید سهم توسط گروه اول و دوم سرمایه­گذاران)، سهم را می­خرند و این استدلال را بیان می­دارند که حجم معاملات بالا نشان دهنده قدرت نقد شوندگی سهم است یعنی همیشه برای فروش سهم مشتری وجود دارد و همچنین امکان افزایش قیمت سهم به دلیل افزایش حجم معاملات وجود دارد، با خرید گروه سوم، حجم معامله در سهم مورد نظر بیش از بیش افزایش می­یابد که این نیز خود می­تواند موجب افزایش قیمت در سهم باشد.

حجم معاملات سهم یکی از معیارهای مورد توجه معامله‌گران سهم است. حجم معاملات سهم نشان دهنده نقدشوندگی و روند کلی قیمت سهم می‌باشد، که به کمک آن در کنار سایر اطلاعات می‌توان تصمیم مناسب سرمایه‌گذاری را اتخاذ کرد. یک تحلیل‌گر به منظور درک بهتر روند افزایشی یا کاهشی قیمت سهم مورد نظر با استفاده از تحلیل تکنیکی به مطالعه الگوهای حجم می‌پردازد. مطالعه حجم معاملات سهم احتمالاً  می‌تواند به معامله‌گران در پیش‌بینی حرکات قیمتی سهم کمک کند.

حجم معاملات یکی از مهم‌ترین معیارهای مورد توجه مسئولان بورس‌ها نیز می‌باشد زیرا هر چه حجم معاملات بیشتر باشد، بازار به معنی کلی آن از قابلیت نقدشوندگی بیشتری برخوردار است. اهمیت حجم معاملات باعث شده است که مسئولان بورس‌ها همواره سعی در کاهش هزینه‌های معاملاتی داشته‌اند تا بتوانند حجم معاملات و در نتیجه نقدشوندگی بازار را در سطح قابل قبولی حفظ نمایند. مسئله حجم معاملات آن قدر اهمیت دارد که داده‌های حجم معاملات سهام به صورت روزانه منتشر می‌گردد. انتشار اطلاعات در باره حجم معاملات این سوال را مطرح می‌کند که حجم معاملات سهم شرکت‌ها حاوی چه اطلاعاتی است و آیا با برررسی داده‌های حجم معاملات می‌توان به اطلاعات جدیدی در جهت پیش‌بینی قیمت آتی سهم دست یافت (امیدقائمی، 1379).

در این تحقیق ما به دنبال این مطلب هستیم که، آیاافزایش غیرعادی حجم معاملات دارای محتوای  اطلاعاتی برای سرمایه گذاران بازاربورس است ؟

 براي دانلود متن کامل پايان نامه اينجا کليک کنيد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط مدیر سایت در سه شنبه 22 تير 1395

مطالب پیشین
:: ظهور طعم ها در آشپزی
:: تعاریف سرمایه فکری
:: پایان نامه مدیریت : بررسی اثرات بانکداری الکترونیک در دولت الکترونیک
:: پایان نامه دلایل عدم استقبال مشتریان از سرویس های بانکداری الکترونیک
:: ضرورت توجه به کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت با موضوع انواع پرداخت های الکترونیکی
:: تاریخچه بانکداری الکترونیک در ایران
:: راهنمای پایان نامه مدیریت درباره : بانکداری الکترونیک
:: تعریف خدمت
:: منابع پایان نامه و مقاله در مورد ارزیابی کیفیت خدمات
:: پایان نامه مدیریت در مورد استاندارد و کیفیت در هتل و مراکز اقامتی
:: پایان نامه تعریف هتل
:: پایان نامه مدیریت : عوامل موثر بر انتظارات مشتریان
:: پایان نامه : تعریف مشتری
:: فایل پایان نامه : کیفیت خدمات و رضایت مشتری ، دوقلوهای به هم چسبیده
:: پایان نامه مدیریت : رابطه بین رضایت و کیفیت
:: دانلود مقاله و پایان نامه : تاریخچه کیفیت :
:: پایان نامه مدیریت : مدیریت تکنولوژی مدیریت انتخاب، اکتساب، به کارگیری، توسعه و اشاعه تکنولوژی ها
:: پایان نامه مدیریت درباره : ویژگی های کارت امتیازی متوازن


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by management-thesis